صفحه اصلی
برنامه‌ها و خدمات شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری
  • 208 بازدید

برنامه‌ها و خدمات شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور حمایت از ارتقای بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور و همچنین تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع به خدمات آزمایشگاهی، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران را در سال 1393 راه اندازی نموده است. در سال ۱۴۰۲ پژوهش‌هایی که در راستای رفع نیازهای اساسی فناورانه، صنعتی و اولویت‌دار اعلام شده از سوی ستادهای فناوری راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان باشند، اعتبارات ویژه‌ای در قالب طرح‌های خدمات آزمایشگاهی برنامه محور دریافت می‌کنند. همچنین برنامه‌ای برای تشویق دستاورهای پژوهشی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، از قبیل انتشار مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و ثبت پتنت طراحی شده است.

در برنامه جدید ارائه خدمات اعتباری شبکه، اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، از ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو شبکه برخوردار خواهند شد. علاوه بر این، در سال جاری به منظور حمایت از تحقیق و توسعه شرکت‌های نوپای دانش بنیان، اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

آیین‌نامه بهره‌مندی از اعتبارات برنامه‌محور باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از طریق سایت شبکه به آدرس www.labsnet.ir قابل دسترسی است.

افزودن نظرات