صفحه اصلی
مراسم خوش‌آمدگویی به دانشجویان رشته مهندسی عمران و نقشه‌برداری ورودی 1402
  • 164 بازدید

مراسم خوش‌آمدگویی به دانشجویان نو ورود توسط دانشکده مهندسی عمران آب و محیط زیست با همکاری اداره فرهنگی و اجتماعی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور در روز شنبه 6 آبان 1402 از ساعت 10 الی 12 در سالن همایش های پردیس شهید عباسپور برگزار گردید. دراین مراسم جمعی از مدیران  و اعضای هیأت‌علمی پردیس شهید عباسپور و دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط­ زیست حضور داشتند.

در مراسم مذکور جناب آقای دکتر زندی  رییس محترم پردیس فنی_ مهندسی شهید عباسپور در سخنانی به اهمیت کارآفرینی و توجه به اشتغال مهندسین عمران و نقشه‌برداری پرداخت و ارتباط بین دانشجویان و استادان هم در زمینه درسی و هم در زمینه صنعتی در ادامه دروس را ضروری نامید.  

سپس جناب آقای دکتر نورزاد رییس محترم دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان گرامی در خصوص پروژه‌های عمرانی گسترده و نیاز کشور به مهندسین عمران و نقشه‌برداری توضیحاتی ارائه فرمودند.  ایشان در ادامه افزودند ایران پهناور با داشتن یک­درصد جمعیت جهان از 7 درصد منابع اثبات شده برخوردار است و تنوع پروژه­ها، گستردگی کار در سراسر کشور و تعداد آن­ها از جذابیت خاصی برای مهندسین رشته‌های مختلف وجود دارد. آقای دکتر نورزاد با استناد به گزارش سازمان برنامه و بودجه و تعداد 70 هزار پروژه ناتمام و همچنین موضوع امکان استحصال از 40 درصد از منابع باقیمانده آبی کشور به موضوع نیاز به 7 میلیون مهندس نیز اشاره نمودند. ایشان با مقایسه بودجه وزارت علوم  ایران و عربستان با توجه به جمعیت و مساحت بر لزوم بها دادن به پژوهش و آموزش در کشور تأکید نمودند. رییس دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست با در نظر گرفتن بحران آب در کشور و مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه  بر لزوم سپردن کارها به  مهندسان کوشا، کاربلد با دانش بالا برای حل مشکل­های پیش رو به عنوان اصل مهم تأکید فرمودند و اشاره کردند طوری در این چهار سال تحصیل تلاش کنید که کارها به شما سپرده شود. آقای دکتر نورزاد در انتها  ضمن تشکر از رییس محترم پردیس فنی- مهندسی شهید عباسپور  از زحمات کادر اجرایی مراسم نیز قدردانی نمودند.

همچنین در این مراسم جناب آقای دکتر محبوبی معاون محترم آموزش، جناب آقای دکتر علی‌محمدی معاون محترم پژوهش و جناب آقای دکتر اسدامرجی مسوول محترم فرهنگی دانشکده نکات  و قوانین آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را تشریح نمودند و راههای ارتباطی دانشجویان و بخش‌های  مختلف دانشکده را معرفی کردند که از آن‌جمله می‌توان به "سامانه‌ ثبت بازخورد" اشاره نمود.

در مراسم مذکور از استادان پیشکسوت رشته مهندسی عمران جناب آقای دکتر نعمت حسنی سخنرانی نمودند و بر لزوم خدمت به وطن و ساخت کشور توسط مهندسین عمران پرداختند. در ادامه استادان باتجربه رشته نقشه‌برداری جناب آقای دکتر علیرضا وفایی‌نژاد در خصوص جایگاه رشته‌نقشه‌برداری و کاربرد آن در مسایل مختلف مهندسی توضیحاتی ارائه نمودند.

علاوه بر سخنرانی‌های مذکور، برنامه‌های متنوعی چون مسابقه ساخت سازه، تقدیر از دانشجویان ممتاز آموزشی و فرهنگی و اجرای موسیقی در دو بخش، اهدای هدایا و عکس یادگاری و بازدید از آزمایشگاه­ها و کارگاه­های دانشکده‌ از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد. لازم به ذکر است دو شرکت عمرانی اویول و پورنام نیز پشتیبان مراسم مذکور بودند که نماینده شرکت پورنام سخنرانی نمودند و کلیپ شرکت اویول نیز پخش شد.

برگزاری این مراسم باشکوه موجب افزایش شور و نشاط بین دانشجویان، آشنایی با قوانین و مقررات دانشگاهی و همچنین امیدوار شدن به فضای اشتغال رشته‌های مهندسی عمران و نقشه‌برداری شد. تداوم چنین برنامه‌هایی موجب ایجاد فضای همدلی و هماهنگی بین اساتید، کارکنان و دانشجویان در جهت نیل به اهداف دانشکده و دانشگاه و ایران عزیز می‌گردد ضمن اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت را نیز تقویت می‌نماید.

افزودن نظرات